Baie des livres - Les 5e rencontrent l’écrivain Paskal Hervio

Evit 12vet abadenn festival lennegezh ar re yaouank, Bae al Levrioù, ar re 5vet divyezhek o deus kejet gant Paskal Hervio. Eskemmet o deus diwar-benn e levr Pennogio hag a zo un istor adaptet diwar hini milbrudet an italian Carlo Collodi : Pinocchio.

An istor amañ a c’hoarvezh en Afrika ha meskañ a ra ar faltazi gant istorioù gwirion ha kalet. An istor a zo hini ur brankenn koad ebena anvet Pennogio o tont da vev hag a glask en em dizober ouzh e vestr Djamelito. Evit ar pezh a-denn eus ar gwirionez, lakaet e vez ar gaoz war ar repuidi afrikan hag a zo rediet da guitaat ho pro dre fazi ar brezel, an dienez hag an trubuilhoù degaset gant an amzer hag a ia war tommaat. Ar soñj a zo ganto ez aio gwelloc’h an traoù en Europa hag a zo evito evel un Eldorado, met allas ! bez e rankont tremen dre avanturioù kriz ha kalet e-pad ar veaj evit erruout gant ur blanedenn diasur amañ. Anv a vez graet ivez deus ar relijion ha penaos ez eus tud o lakaat sotonioù e-barzh penn ar re yaouank abalamour da lakaat anezho da vrezeliñ betek mervel.

E-touesk ar faltazi en deus digaset, Paskal Hervio, danvez da brederiañ d’ar skolajidi ha lennet eo bet al levr a-bezh ganto en ur ober ur miz. Ur wir blijadur !

Dans le cadre de la 12e édition du festival de la littérature jeunesse, La Baie des Livres, les élèves de 5e bilingue ont rencontré Paskal Hervio. Ils ont échangé autour de son livre Pennogio qui est une adaptation du livre de l’italien Carlo Collodi, le célèbre Pinocchio.

L’histoire se passe en Afrique et mêle la fiction, celle d’une branche d’ébène du nom de Pennogio qui prend vie et tente de s’émanciper vis-à-vis de son maître Djamelito, avec l’actualité la plus crue. Celle des migrants qui, poussé par la misère, la guerre et les catastrophes climatiques tentent leur chance vers ce qu’ils imaginent être un Eldorado mais qui, de par les périples qu’ils ont à affronter, tourne bien souvent au cauchemar. Celle aussi de la manipulation des êtres, l’embrigadement d’une jeunesse à travers le fondamentalisme qui les conduit malheureusement vers la violence. Morale de l’histoire : il faut aller à l’école, cultiver son esprit critique et sa curiosité afin de tracer son chemin à travers les aléas que nous offre la vie.

À travers la fiction, Paskal Hervio à apporté aux élèves matière à réfléchir sur le monde et les 5e ont véritablement dévoré leurs livres.

Paskal Hervio présente son livre aux élèves